vrijdag 17 oktober 2014

Muziek: Grafische Partituur

Hallo allemaal,

Tijdens muziek hebben wij geleerd wat een grafische partituur was, hoe je deze met verschillende afbeeldingen, woorden of door gewoon rondjes of streepjes te zetten in elkaar kon zetten en wat de bedoeling was van deze partituur.

Ik heb gekozen voor alleen maar rondjes, streepjes en stipjes, omdat je daarmee zoveel verschillende geluiden kan bedenken. Ik heb hem opgeschreven zoals ik hem in mijn hoofd had en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe andere hem zouden uitvoeren.


Ik vind het gebruik van grafische partituur daarom ook echt heel leuk en ik denk dat ik er tijdens mijn aankomende muzieklessen op mijn stageschool zeker wat mee kan!

Klankhoogte: heb ik gedaan
Klankduur: hierin komt het ritme heel erg naar voren.
Klanksterkte: heb ik gedaan
Klankkleur: heb ik gedaan

Vorm: ik heb herhaling, contrast en variatie in mijn partituur verwerkt.

Betekenis: je wilt de kinderen gericht laten luisteren naar muziek en dus heb ik verschillende tonen gebruikt. Er zullen verschillende versies ontstaan, omdat ieder kind dit anders zal interpreteren.
Het feit dat je geen legenda hebt, zorgt ervoor dat je de denkwijze van de kinderen stimuleert en ze zelf variaties laat bedenken en naspelen. Er is geen goed of fout antwoord.


Veel kijkplezier :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten