woensdag 22 oktober 2014

Beeldend: Narren, dwazen en halve zolen - zacht masker

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuwe opdracht van Beeldend.
Opdracht 3 alweer!

Deze keer mocht ik een masker maken van oude kranten.
En deze kon je kleur geven met crêpepapier.

Hoop geklieder en geknoei, maar het is weer gelukt hoor!

Mijn inspiratie:











Dan zijn daar nog foto's tijdens en na de opdracht:







En dan heb ik hier ook nog een reflectie formulier bij gemaakt:
 
 
Reflectieformulier beeldend onderwijs
 
opdrachtomschrijving: Narren, dwazen en halve zolen - zacht masker
naam student: Anouk Dijkers
 
Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering), maar dat hoeft niet.
 
 
component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Het eerste dat in mij opkwam toen ik hoorde over dwazen was: Eddie! Mijn grote, enge vriend uit Walibi. Ik vind hem prachtig, omdat hij iedereen altijd bang kan maken en iedereen ook echt gilt. Als ik mensen zou moeten laten schrikken zou ik zelf helemaal stuk gaan van het lachen. Het lijkt mij dan ook superleuk om bijvoorbeeld met een kettingzaag achter iedereen aan te gaan. Even niet jezelf zijn, maar gewoon even genieten. Heerlijk!
 
 
 
 
x
 
vorm
Ik heb gebruikt:
-          Dikke rode lippen en een rode neus, om goed te benadrukken dat het een clown is
-          Een wit gezicht, zoals mensen clowns kennen
-          Zwarte getekende wenkbrauwen en grote ogen, om aller groot en lomp te doen lijken
 
Ik heb hiervoor gekozen, omdat Eddie zo wordt neergezet in Walibi.           Weliswaar een stuk mooier dan mijn clown doet, maar wel dezelfde kleuren etc.
 
 
 
 
 
materie
-          Papier
-          Rood en zwart crêpepapier
-          Lijm
-          Oude kranten
 
Ik vond het wel lastig met al die lijm die overal zat en ik ben van mezelf best precies en dat kan met dit werk dus echt totaal niet, dus dat was voor mij een leermomentje.
 
 
 
 
 
beschouwing
Ik ben vorig jaar Oktober zelf naar Walibi geweest en heb Eddie met m’n eigen ogen gezien. Gezien hoe hij er in het echt uitziet en of dat lijkt op het beeld dat geschetst wordt en of hij lijkt op de foto’s die ik van hem gezien heb.
 
 
x
 
 
werkwijze
Ik heb vroeger heel veel, vooral surprises gemaakt op dezelfde manier. Alleen ik heb deze nooit beplakt met crêpepapier. Dus dat was nieuw voor mij. Het was niet zo dat ik dat nou lastig vond. Ik vond het vooral vervelend dat de lijm overal zat en dat het crêpepapier onwijs afgaf op mijn handen.    Ik kon de volgende dag nog zien welke kleuren ik gebruikt had.
 
 
x
 
 
 
onderzoek
Ik heb eerst het hoofd gevormd met het oude krantenpapier en de lijm. Toen de vorming van het hoofd gedaan was, heb ik zijn neus vorm gegeven en de lippen. Toen dat gedaan was, heb ik hem kleur gegeven met papier en crêpepapier. Foto’s staan boven dit reflectieformulier.
 
 
 
 
 
 
 
eindoordeel:
3
Wat vind je geslaagd? Leg uit.
 
 
Ik vond, op het feit dat het overal zit, leuk om te doen. Het was erg rustgevend.                               Ik vond het fijn dat ik wist wat ik wilde maken, wat het maken van de voorbereiding heel effectief maakt.
 
Wat kon beter? Waarom?
Ik vond het lastig, omdat je overal ribbels en deuken zag. Ik ben gewend dat alles glad is en glad gestreken kan worden. Dat was hier niet het geval. Een leermomentje voor mij dus!
 
Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.
 
beeld
functie(s)
beschrijving
Boven dit reflectie formulier, en boven het eindresultaat, staat een kopje: inspiratie.
Geeft vorm en kleur weer.
Door een realistische foto te pakken, weet je wat er door mensen wordt gezien als kleur voor een Clown. Daar kan je je ontwerp op baseren.
 
Groetjes van mij :D
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten