Ik heb feedback gegeven aan Charlotte en heb voor de opdracht; Lied aanleren gekozen.
Ik heb voornamelijk de LVF feedback gegeven.
De zang kan ik ook wel beoordelen, maar alleen of het de goede toonhoogte, tempo etc. heeft.
En voor zover ik heb gehoord heeft ze het goed gedaan.
Nou hier komt mijn feedback:
Naam student: Charlotte van Mil
Naam feedbackgevers: Anouk Dijkers
Datum: 01-11-2014
Lesactiviteit: Lied aanleren
|
||
Feedback
|
Feedforward
|
|
Is het duidelijk om welk(e) doel(-en) het gaat?
(kennisdoel, vaardigheidsdoel, attitudedoel)
|
Duidelijk!
|
-
|
Zijn de doelen
correct opgesteld met een inhoudscomponent, een gedrags-/handelingscomponent
en een didactische component?
|
Top gedaan!
|
Let erop hoe ze het leren, zelfstandig of onder begeleiding.
|
Is de beginsituatie
duidelijk beschreven? (algemeen en/of specifiek)
-wat kunnen/weten de kinderen al?
-wat hebben de kinderen of groepje kinderen nodig?
(onderwijsbehoeften)
-in hoeverre sluit activiteit aan bij leefwereld
|
Ja, duidelijk aangegeven welke soorten leerlingen je tegen
kunt komen.
Leuk ook die vragen over hun idool.
Ik zou daar wat mee doen, dat vinden ze superleuk! (weet
ik uit ervaring)
|
Bedenk wel hoe je zou reageren als er een kind niet durft
te zingen of het clowntje gaat uithangen.
|
Is duidelijk omschreven welke materialen nodig zijn voor de activiteit?
|
Prima.
|
-
|
Is de tijdsplanning
duidelijk en reëel ingeschat?
|
Niet ingevuld
|
Vul een tijdsplanning in
|
Is de inleiding
duidelijk beschreven?
|
Ja duidelijk. Top dat je naar mijn feedback van de vorige
keer geluisterd hebt en de inleiding niet bij de kern hebt gezet!
|
-
|
Is de inleiding
betekenisvol als je kijkt naar de doelgroep en naar de inhoud van de les?
|
Ja!
|
-
|
Is de kern van
de les duidelijk beschreven qua inhoud?
|
Ja, alleen mag iets uitgebreider.
|
Vertel nog uitgebreider wat je wilt gaan doen, zodat als
iemand jou LVF voor zijn/haar neus krijgt, de opdracht zonder problemen kan
uitvoeren.
|
Is de werkvorm
duidelijk beschreven?
Is het duidelijk wat de leerkracht doet en wat de
leerlingen doen?
|
Duidelijk
|
-
|
Is de keuze voor de werkvorm
passend bij doelen van de les?
|
Deels. Je hebt niet in je doel gezet of de leerlingen met
begeleiding of zelfstandig wilt laten zingen.
Als je ze met begeleiding laat zingen is klassikaal prima.
Voor de zelfstandige variatie zou ik er wat zelfstandigheid erbij gooien.
|
-
|
Kun je in de lesvoorbereiding zien welke keuzes zijn
gemaakt m.b.t. klassenmanagement
(klasindeling, regels en afspraken, …)
|
Prima uitgelegd!
|
Wat doe je met de vervelende kinderen?
|
Is de afsluiting
duidelijk beschreven?
|
Ja
|
-
|
Is de afsluiting
inhoudelijk betekenisvol? Is er relatie met de doelen van de activiteit?
Passende evaluatievorm?
(Dus niet alleen ‘kinderen ruimen op’)
|
Ze komt niet terug op de doelen.
|
Kom terug op je doelen.
|
Op welke wijze heeft student de activiteit geëvalueerd?
|
Klassikaal, vragen naar hoe de kinderen het vonden en
vertellen wat zij er zelf van vond.
|
-
|
Ziet het geheel er verzorgd uit? (taalgebruik, structuur, overzicht,…)
|
Ja!
|
Vul wel alles in.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten