maandag 3 november 2014

Feedback Leid leiden van Charlotte

Voor Muziek moesten we een feedback maken voor één van de opdrachten uit het portfolio.
Charlotte heeft feedback gegeven op mijn opdracht: 'Lied leiden'.
 
En daarmee komen we aan het einde van mijn portfolio.
Kusjes

Feedbackformulier Lesvoorbereidingsformulier Mijn Eerste Les 1 2014-2015
Naam student: Anouk Dijkers
Naam feedbackgevers: Charlotte van Mil
Datum: 1 November
Lesactiviteit: Liedje aanleren
Feedback Feedforward
Is het duidelijk om welk(e) doel(-en) het gaat?
(kennisdoel, vaardigheidsdoel, attitudedoel)
Nee. De doelen worden niet benoemd. Beschrijf wat voor doelen het zijn. (Kennisdoel, vaardigheidsdoel of attitudedoel.)
Zijn de doelen correct opgesteld met een inhoudscomponent, een gedrags- /handelingscomponent en een didactische component? Goed gedaan, mag alleen wat uitgebreider. Let er bijvoorbeeld op hoe het wordt aangeleerd. Zingen de kinderen zelfstandig en alleen, of zing je zelf mee en leidt je ze?
Is de beginsituatie duidelijk beschreven? (algemeen en/of specifiek)
-wat kunnen/weten de kinderen al?
-wat hebben de kinderen of groepje kinderen nodig? (onderwijsbehoeften)
-in hoeverre sluit activiteit aan bij leefwereld
Jazeker! Heel goed gezien dat er kinderen zijn waarvan je weet/denkt dat dat een probleem gaat worden. Is waarschuwen alleen genoeg, of ga je ook nog verdere stappen ondernemen?
Is duidelijk omschreven welke materialen nodig zijn voor de activiteit? Ja, helemaal goed!
Is de tijdsplanning duidelijk en reëel ingeschat? Niet ingevuld Vul de tijdsplanning in.
Is de inleiding duidelijk beschreven? Ja heel duidelijk, ook leuk dat er een soort van voorbereidende opdracht bij zit.
Is de inleiding betekenisvol als je kijkt naar de doelgroep en naar de inhoud van de les? Ja, het wordt duidelijk uitgelegd en er is ook een opdracht bij het onderwerp van het liedje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten