Voor Muziek moesten we een feedback maken voor één van de opdrachten uit het portfolio.
Charlotte heeft feedback gegeven op mijn opdracht: 'Lied leiden'.
En daarmee komen we aan het einde van mijn portfolio.
Kusjes
Feedbackformulier Lesvoorbereidingsformulier Mijn Eerste Les 1 2014-2015 Naam student: Anouk Dijkers Naam feedbackgevers: Charlotte van Mil Datum: 1 November Lesactiviteit: Liedje aanleren |
|||
Feedback | Feedforward | ||
Is het duidelijk om welk(e) doel(-en) het gaat? (kennisdoel, vaardigheidsdoel, attitudedoel) |
Nee. De doelen worden niet benoemd. | Beschrijf wat voor doelen het zijn. (Kennisdoel, vaardigheidsdoel of attitudedoel.) | |
Zijn de doelen correct opgesteld met een inhoudscomponent, een gedrags- /handelingscomponent en een didactische component? | Goed gedaan, mag alleen wat uitgebreider. | Let er bijvoorbeeld op hoe het wordt aangeleerd. Zingen de kinderen zelfstandig en alleen, of zing je zelf mee en leidt je ze? | |
Is de beginsituatie duidelijk beschreven? (algemeen en/of specifiek) -wat kunnen/weten de kinderen al? -wat hebben de kinderen of groepje kinderen nodig? (onderwijsbehoeften) -in hoeverre sluit activiteit aan bij leefwereld |
Jazeker! Heel goed gezien dat er kinderen zijn waarvan je weet/denkt dat dat een probleem gaat worden. | Is waarschuwen alleen genoeg, of ga je ook nog verdere stappen ondernemen? | |
Is duidelijk omschreven welke materialen nodig zijn voor de activiteit? | Ja, helemaal goed! | ||
Is de tijdsplanning duidelijk en reëel ingeschat? | Niet ingevuld | Vul de tijdsplanning in. | |
Is de inleiding duidelijk beschreven? | Ja heel duidelijk, ook leuk dat er een soort van voorbereidende opdracht bij zit. | ||
Is de inleiding betekenisvol als je kijkt naar de doelgroep en naar de inhoud van de les? | Ja, het wordt duidelijk uitgelegd en er is ook een opdracht bij het onderwerp van het liedje. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten