zaterdag 1 november 2014

Feedback instructiefilmpje voor Charlotte

Ik moest voor Drama feedback geven op het instructiefilmpje van een mede student.
Ik heb feedback gegeven op het instructiefilmpje van Charlotte.
Zij had als werkvorm; het objectenspel.


Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Anouk Dijkers
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
Het objectenspel
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
Charlotte Nathalie, Danny, Henrie, Samet en Daan
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij het aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
 
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Goed uitgelegd, ook erbij voor hoeveel leerlingen het is en de werkvorm komt goed naar voren.
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Er wordt stap voor stap uitgelegd wat de bedoeling is. Dit wordt ondersteund met een voice over.
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
  • De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm
  • Mogelijke lesdoelen  (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
  • Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
  • Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm
  • Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Alle punten, op de lesdoelen na, zijn verwerkt in het filmpje. Het ene punt is meer naar voren gekomen dan het andere punt en ik denk dat daar nog iets meer aandacht aan besteed kon worden.
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
  • Wie welke productierol op zich heeft genomen.
  • De datum
  • Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
  • De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Alle punten zijn verwerkt.
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol. 
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Iedereen is zichtbaar in de film en hadden allemaal een rol. Wat ik jammer vond is dat de ene deelnemer een grotere rol had als dat de andere deelnemer had.                   Soms praten/staan deelnemers met hun rug naar het scherm. Dan kan je ze bijna niet verstaan en dat is jammer.
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
  • De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.
  • De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Alle punten zijn verwerkt.
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende
goed
Motivatie:
Het tempo is prima. De uitvoering ervan vond ik ook echt superleuk en het zou mij persoonlijk behoorlijk prikkelen. Alleen soms kwam er een voice over doorheen op een punt dat ik hem persoonlijk niet had neergezet en dus hier en daar stukjes die ik zelf anders gedaan zou hebben.
Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
Ik vond het filmpje superleuk. Het werd allemaal goed uitgelegd en de voice over was zeker een steuntje in de rug. Ik vind de werkvorm ook echt leuk. Ik heb ‘Het Objectenspel’ op de basisschool ook wel is gespeeld en ik weet dat nog, omdat ik het altijd superleuk vond. Je wordt gedwongen creatief te denken. Je zou dit filmpje zeker kunnen gebruiken om ‘Het Objectenspel’ uit te leggen. Het lijkt mij leuk om dat zelf ook een keer in mijn stageklas te introduceren.
Motivatie:
 
De film duurt tussen de 4 en 5  minuten.
Nee, het filmpje duurt langer dan 5 minuten.
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten