Ik heb feedback gegeven op het instructiefilmpje van Charlotte.
Zij had als werkvorm; het objectenspel.
Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
|
|||||
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
|
Het objectenspel
|
||||
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
|
Charlotte Nathalie, Danny,
Henrie, Samet en Daan
|
||||
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen
bij het aanbieden van een
drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Goed
uitgelegd, ook erbij voor hoeveel leerlingen het is en de werkvorm komt goed
naar voren.
|
||||
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm
aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou
door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de
werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Er wordt
stap voor stap uitgelegd wat de bedoeling is. Dit wordt ondersteund met een
voice over.
|
||||
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Alle
punten, op de lesdoelen na, zijn verwerkt in het filmpje. Het ene punt is
meer naar voren gekomen dan het andere punt en ik denk dat daar nog iets meer
aandacht aan besteed kon worden.
|
||||
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Alle
punten zijn verwerkt.
|
||||
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en
spelen een rol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Iedereen
is zichtbaar in de film en hadden allemaal een rol. Wat ik jammer vond is dat
de ene deelnemer een grotere rol had als dat de andere deelnemer had. Soms praten/staan
deelnemers met hun rug naar het scherm. Dan kan je ze bijna niet verstaan en
dat is jammer.
|
||||
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
Studenten
laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de
klas uitgevoerd kan worden.
In een
aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de
uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek
‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Alle
punten zijn verwerkt.
|
||||
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de
doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
||
Motivatie:
|
Het
tempo is prima. De uitvoering ervan vond ik ook echt superleuk en het zou mij
persoonlijk behoorlijk prikkelen. Alleen soms kwam er een voice over doorheen
op een punt dat ik hem persoonlijk niet had neergezet en dus hier en daar
stukjes die ik zelf anders gedaan zou hebben.
|
||||
Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van
medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt
geschreven op basis van de bovenstaande punten.
|
Ik vond
het filmpje superleuk. Het werd allemaal goed uitgelegd en de voice over was
zeker een steuntje in de rug. Ik vind de werkvorm ook echt leuk. Ik heb ‘Het
Objectenspel’ op de basisschool ook wel is gespeeld en ik weet dat nog, omdat
ik het altijd superleuk vond. Je wordt gedwongen creatief te denken. Je zou
dit filmpje zeker kunnen gebruiken om ‘Het Objectenspel’ uit te leggen. Het
lijkt mij leuk om dat zelf ook een keer in mijn stageklas te introduceren.
|
||||
Motivatie:
|
|
||||
De film duurt tussen de 4 en 5
minuten.
|
Nee, het
filmpje duurt langer dan 5 minuten.
|
||||
|
|
||||
Geen opmerkingen:
Een reactie posten