Voor Drama moest een mede student feedback geven op jouw instructiefilmpje.
Deze feedback heb ik
gekregen van Charlotte aan de hand van een schema voor mijn instructiefilmpje.
Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Charlotte
|
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
|
Dansspel
|
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
|
Ellen, Serife, Maartje,
Anouk, Brianna en Pepijn.
|
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen
bij het aanbieden van een
drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
|
Motivatie:
|
Alles
wordt heel duidelijk uitgelegd en voorgedaan.
|
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm
aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou
door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de
werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
x
|
goed
|
Motivatie:
|
Er had
wel iets meer rekening gehouden kunnen worden met het feit dat de activiteit
alleen uitgevoerd kan worden in een kleine groep en waarom.
Verder is het heel leuk gedaan en goed rekening gehouden met de verschillen
tussen de leerlingen.
|
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
- De naam van de werkvorm, met een korte
toelichting van de werkvorm
- Mogelijke lesdoelen (zie dramadoelstellingen H2.2 van het
dramaboek ‘Kijk op Spel’)
- Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van
de Kinderboekenweek van dit jaar
- Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering
van de werkvorm
- Welke voorbereidingen er nodig zijn om
deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
|
Motivatie:
|
De naam
van de werkvorm is duidelijk genoemd. Het thema is duidelijk feest, dat wordt
onder andere geuit doordat er gedanst wordt, en door het gebruik van de
muziek.
|
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
- Wie welke productierol op zich heeft
genomen.
- De datum
- Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1
Drama)
- De naam van de Hogeschool.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
x
|
goed
|
Motivatie:
|
De datum
is niet genoemd, net zoals de naam van de hogeschool. Het doel van de film
wordt wel vermeld, net als de rollen van de personen.
|
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en
spelen een rol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
|
Motivatie:
|
Iedereen
is duidelijk zichtbaar en iedereen doet mee.
|
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
- De werkvorm-in-werking-scene
Studenten
laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de
klas uitgevoerd kan worden.
In een
aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de
uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek
‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
x
|
goed
|
Motivatie:
|
De
uitvoering is wel heel grondig besproken maar niet specifiek voor de
bovenbouw.
|
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de
doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
|
Motivatie:
|
De film
is heel duidelijk en leuk om naar te kijken. Het is gemakkelijk te begrijpen
en goed om te gebruiken voor het aanleren van zo’n les.
|
Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van
medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt
geschreven op basis van de bovenstaande punten.
|
Ik vond
het een heel goed filmpje. Dit filmpje zou gebruikt
kunnen worden om een les aan te leren, en dat zou ik dan ook zeker aanraden.
Alles was duidelijk en werd goed uitgelegd. Er werd rekening gehouden met de
kinderen en wat er zou gebeuren als ze dachten niks te weten. Persoonlijk zou
ik er iets meer rekening mee houden dat er gewerkt wordt met een klein
groepje en de activiteit dus maar kort duurt.
|
Motivatie:
|
|
De film duurt tussen de 4 en 5
minuten.
|
Ja/Nee
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten