zaterdag 1 november 2014

Feedback Instructiefilmpje van Charlotte

Voor Drama moest een mede student feedback geven op jouw instructiefilmpje.
Deze feedback  heb ik gekregen van Charlotte aan de hand van een schema voor mijn instructiefilmpje.


Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Charlotte
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
Dansspel
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
 
Ellen, Serife, Maartje, Anouk, Brianna en Pepijn.
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij het aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
 
Onvoldoende
Voldoende


Goed

x
Motivatie:
Alles wordt heel duidelijk uitgelegd en voorgedaan.
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende


Voldoende

x
goed
Motivatie:
Er had wel iets meer rekening gehouden kunnen worden met het feit dat de activiteit alleen uitgevoerd kan worden in een kleine groep en waarom.
Verder is het heel leuk gedaan en goed rekening gehouden met de verschillen tussen de leerlingen.
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
  • De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm
  • Mogelijke lesdoelen  (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
  • Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
  • Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm
  • Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
Onvoldoende
Voldoende
Goed




x
Motivatie:
De naam van de werkvorm is duidelijk genoemd. Het thema is duidelijk feest, dat wordt onder andere geuit doordat er gedanst wordt, en door het gebruik van de muziek.
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
  • Wie welke productierol op zich heeft genomen.
  • De datum
  • Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
  • De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende


Voldoende

x
goed
Motivatie:
De datum is niet genoemd, net zoals de naam van de hogeschool. Het doel van de film wordt wel vermeld, net als de rollen van de personen.
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol. 
Onvoldoende
Voldoende
Goed
x

Motivatie:
Iedereen is duidelijk zichtbaar en iedereen doet mee.
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
  • De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.
  • De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
 
Onvoldoende
Voldoende

x
goed
Motivatie:
De uitvoering is wel heel grondig besproken maar niet specifiek voor de bovenbouw.
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
x
Motivatie:
De film is heel duidelijk en leuk om naar te kijken. Het is gemakkelijk te begrijpen en goed om te gebruiken voor het aanleren van zo’n les.
Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
Ik vond het een heel goed filmpje. Dit filmpje zou gebruikt kunnen worden om een les aan te leren, en dat zou ik dan ook zeker aanraden. Alles was duidelijk en werd goed uitgelegd. Er werd rekening gehouden met de kinderen en wat er zou gebeuren als ze dachten niks te weten. Persoonlijk zou ik er iets meer rekening mee houden dat er gewerkt wordt met een klein groepje en de activiteit dus maar kort duurt.
Motivatie:
 
De film duurt tussen de 4 en 5  minuten.
Ja/Nee
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten