Hier weer een nieuwe opdracht van Beeldend.
Opdracht 3 alweer!
Deze keer mocht ik een masker maken van oude kranten.
En deze kon je kleur geven met crêpepapier.
Hoop geklieder en geknoei, maar het is weer gelukt hoor!
Mijn inspiratie:
Dan zijn daar nog foto's tijdens en na de opdracht:

En dan heb ik hier ook nog een reflectie formulier bij gemaakt:
Reflectieformulier beeldend
onderwijs
opdrachtomschrijving: Narren,
dwazen en halve zolen - zacht masker
naam student: Anouk Dijkers
Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook
duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf
voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge
waardering), maar dat hoeft niet.
component
|
beschrijving
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
betekenis
|
Het eerste
dat in mij opkwam toen ik hoorde over dwazen was: Eddie! Mijn grote, enge
vriend uit Walibi. Ik vind hem prachtig, omdat hij iedereen altijd bang kan
maken en iedereen ook echt gilt. Als ik mensen zou moeten laten schrikken zou
ik zelf helemaal stuk gaan van het lachen. Het lijkt mij dan ook superleuk om
bijvoorbeeld met een kettingzaag achter iedereen aan te gaan. Even niet
jezelf zijn, maar gewoon even genieten. Heerlijk!
|
x
|
||||
vorm
|
Ik heb
gebruikt:
-
Dikke rode lippen en een rode neus, om goed te benadrukken dat
het een clown is
-
Een wit gezicht, zoals mensen clowns kennen
-
Zwarte getekende wenkbrauwen en grote ogen, om aller groot en
lomp te doen lijken
Ik heb
hiervoor gekozen, omdat Eddie zo wordt neergezet in Walibi. Weliswaar een stuk mooier dan mijn
clown doet, maar wel dezelfde kleuren etc.
|
|||||
materie
|
-
Papier
-
Rood en zwart crêpepapier
-
Lijm
-
Oude kranten
Ik vond
het wel lastig met al die lijm die overal zat en ik ben van mezelf best
precies en dat kan met dit werk dus echt totaal niet, dus dat was voor mij
een leermomentje.
|
|||||
beschouwing
|
Ik ben
vorig jaar Oktober zelf naar Walibi geweest en heb Eddie met m’n eigen ogen
gezien. Gezien hoe hij er in het echt uitziet en of dat lijkt op het beeld
dat geschetst wordt en of hij lijkt op de foto’s die ik van hem gezien heb.
|
x
|
||||
werkwijze
|
Ik heb
vroeger heel veel, vooral surprises gemaakt op dezelfde manier. Alleen ik heb
deze nooit beplakt met crêpepapier. Dus dat was nieuw voor mij. Het was niet
zo dat ik dat nou lastig vond. Ik vond het vooral vervelend dat de lijm
overal zat en dat het crêpepapier onwijs afgaf op mijn handen. Ik kon de volgende dag nog zien welke
kleuren ik gebruikt had.
|
x
|
||||
onderzoek
|
Ik heb
eerst het hoofd gevormd met het oude krantenpapier en de lijm. Toen de
vorming van het hoofd gedaan was, heb ik zijn neus vorm gegeven en de lippen.
Toen dat gedaan was, heb ik hem kleur gegeven met papier en crêpepapier. Foto’s
staan boven dit reflectieformulier.
|
|||||
eindoordeel:
|
3
|
|||||
Wat vind
je geslaagd? Leg uit.
|
Ik vond,
op het feit dat het overal zit, leuk om te doen. Het was erg rustgevend. Ik vond het fijn dat ik wist
wat ik wilde maken, wat het maken van de voorbereiding heel effectief maakt.
|
|||||
Ik vond
het lastig, omdat je overal ribbels en deuken zag. Ik ben gewend dat alles
glad is en glad gestreken kan worden. Dat was hier niet het geval. Een
leermomentje voor mij dus!
|
Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt
als inspiratiebron. Geef van minimaal één door
jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.
beeld
|
functie(s)
|
beschrijving
|
Boven dit
reflectie formulier, en boven het eindresultaat, staat een kopje: inspiratie.
|
Geeft vorm
en kleur weer.
|
Door een realistische foto te
pakken, weet je wat er door mensen wordt gezien als kleur voor een Clown.
Daar kan je je ontwerp op baseren.
|
Groetjes van mij :D
Geen opmerkingen:
Een reactie posten